Stolt Faster!.....ånyo!

Nu kan jag inte hålla det inne längre.......
....jag har blivit Faster...IGEN!!! =)
Lycka och glädje!!
Hela dagen igår från det att jag vaknade kl.07.00 på morgonen till kl.20.10 på kvällen (när jag till slut fick rapporten från mamma) så gick jag runt här nere och väntade.....och väntade....och var spänd och förväntansfull....och väntade.....
Visst förstod jag att det inte var troligt att ett kejsarsnitt äger rum kl.02.00 på natten hemma eller så.....hahaha...detta med tanke på att jag är 8 timmar före er här nere....=) ....men jag var ändå förväntasfull och spänd över nedkomsten. När klockan dock började bli 19.00 på kvällen så vände detta istället till oro....
...det har väl inte blivit komplikationer??.....TUR att jag hade mamma att skriva med på MSN Messenger då alltså!!!
Där satt vi.....på var sin sida av jorden....i två olika tidszoner.....men väntande på precis samma sak!!
När kommer bebisen då???
Så blev det dags för mamma att gå på lunch...
Jag satt kvar och chattade med Lena-Marie, som befann sig på ytterligare en annan plats på jorden... i Sverige, men på annan ort än mamma! =) 
Så hände det plötsligt!!!!.....
Mamma skrev.... "Nu hörde Johan av sig.....det blev en pojke och båda mår bra!"
Jippiiiiii!!!! LYCKA!!!
Att så roligt!! Tänk att nu har lilla Edan blivit storasyster!! Stora tjejen helt plötsligt! Tänk så roligt de båda ska ha när gossen har blivit lite större!! =)

Men så kommer väntan nummer två.....när kommer BILDERNA då!!! Jag vill ju SEEEEE!!!
Jag är en väldigt visuell person.....så nu går jag istället runt här nere och väntar på att få se min lille brorsson! Det är många sinnen att ta hänsyn till....när man inte kan känna, lukta eller höra (behöver dock inte smaka på honom...hihihi...) honom så måste jag ju få SE honom för att få lära känna min nye lille familjemedlem och brorsson! 
Men den som väntar på något gott!! =)
Nu kan jag knappt bärga mig tills jag får komma hem och myyyyyysa och goooosa med den lille!! Åh så ljuvligt!
STORT GRATTIS till Johan och Sara och Edith!!! Att vilken härlig liten familj ni har nu!! Lycka och glädje! Njut och var stolta!

Själv har jag hittills i denna veckan lyckats pricka av en hel radda med ångest....eller....skolarbete, från min lista...hihihi...
Har lämnat in två hemtentor och avverkat två redovisningar (en igår och en idag, mindre nöjd med den första men desto mer nöjd med den andra!)
Nu, NU är det bara 2 hemtentor kvar....sista uppförsbacken nu. Den ena av de tentorna är dessutom halvt avklarad....så den andra halvan är helgens projekt....så roligt har jag på helgerna just nu.... =/
Men å andra sidan....nu är det bara (efter imorgon) EN vecka kvar med schemalagda lektioner!!
Både jippiiii och lite ledsamt på en och samma gång. Men är absolut redo för att avrunda studierna. Tror att huvudet är nästintill fyllt nu....hihihi....

Åh, en annan rolig sak också förresten! Har även bokat mina flyg nu till mina "rundresor" efter att skolan är slut här nere. Yeeeeyyy!! =)
Den 28:e Juni bär det av till Ann-Britt i Adelaide, den 3:e Juli flyger jag vidare till Perth och den 10:e Juli kommer jag tillbaka till Ballarat för en kort sejour då jag ska säga hejdå till Tessa med familj samt ladda lite inför den längre flygresan sen. Tjihooo!! Detta ser jag fram emot! Ska bli superkul!
Mel (som jag ska hälsa på i Perth, och hennes man Mark) blev alldeles superglad när jag skrev till henne att flyget till Perth var bokat! Blev väldigt glad över hennes reaktion! Det betyder ju förhoppningsvis att de faktiskt VILL att jag ska komma och hälsa på dem! =)
Hon skrev "You just made my day!"...är inte DET ett gott betyg så säg!? =)
Så nu är jag taggad inför att resa runt lite här nere (innan hemresan...). Det är liksom mitt sätt att även ta farväl av detta härliga land och de underbara människorna jag lärt känna här, innan det är dags att resa hemåt igen.

Ja, så är väl livet....en balansgång! Ying och Yang, roligt att uppleva ett nytt land - tråkigt att behöva lämna det, underbart att lära sig så mycket nytt och lära känna nya härliga människor - mycket jobbigt och tungt att behöva lämna de människorna kvar, sååå himla kul att få komma hem igen till sitt hemland och alla människor man saknat! - trist att lämna alla härliga människor man lärt känna här nere, skönt att kunna lämna en utmanande, spännande men tung termin (med MYCKET nya kunskaper!) bakom sig - jobbigt dock att komma tillbaka till en säkert ÄNNU tyngre termin där alla människor börjar "avsluta" sina studieliv och flytta därifrån...
Ja, det är livet det....."a rollercoaster" (en berg-och-dalbana)...
Får väl citera Ronan Keating då.... "Life is a rollercoaster, you just gotta ride it!"

Nä, men nu är det dags att balansera kroppens välmående lite också....
Det var "International dessert day" idag här på universitetet. De utbytesstudenter som ville hade fått baka en typisk efterrätt från sitt land, sedan kunde vem som helst komma förbi cafeterian och köpa en munsbit för endast 1 dollar (= 7 kr)! Vytautas från Lettland hade bakat något som han kallade "Lazy Man's Dessert"....och rackarns så gott det var....försökte få honom till att maila mig receptet....men han skrattade bort det den rackarn...ska ge det en chans till under avskedsmiddagen nästa vecka....hihihihi....
I vilket fall....en massa godsaker intagna idag betyder....= dags att gå till gymmet!! =)
På återhörande mina vänner och familj!!
Puss på er...från en STOLT och glad Faster gånger 2! =)

Kommentarer
Postat av: anne

På tal om uppförsbackar...Jag får en vision om när vi sprang på den förjordade Nintendo-mattan....och den lille figuren(läs: man själv också) rusade på uppför som en vanbatting för att även behöva ducka för lågtflygande fladdermöss. Om och ev. när man så kom upp på krönet så var mjölksyran över en som en dimridå..och den lille jäveln stod där i TV:n och flåsade..för stt strax behöva springa vidare.... Det är SÅ jag ser dig i din beskrivning på uppförsbacke.....KUL jag ler för mig själv.....Snart är du uppe på krönet och kan likt killen på nästa TV-spel (Ishackarberget) stå längst upp och bara haka på fågeln som kommer flygande förbi (irl Flygplanet hem)hihiihi Lite tankar från en nybliven 2-barns farmor

2011-05-26 @ 11:30:43
Postat av: kusebuse

Hej!



Ja faster är det enda rätta. Det är så inne konstant. Moster är lite mer 2010 har jag hört. Grattis på dig.

Om du har bokat flyget till Sverige med har du gjort in dag med :)



Ps nästa gång du skriver att du tycker det är kul att komma hem till folk du saknar förväntar jag mig att nämnas vid namn annars ryker busse det vet du ;-) Ds

2011-05-26 @ 21:44:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0