Från filosofi till fakta...

Okej, jag förstår....ni har tröttnat på mina filosofi-stunder....
..så för att byta spår då.

Här kommer lite fakta om vad jag har gjort här nere den senaste tiden =)

Tessa fyller år den 20 Maj...ja, hon också i Maj!! =) Och på samma dag som Simon, lillebror min!
Så på Söndagen den 22 Maj blev jag hembjuden till Fam.Canham på Söndags-födelsedag-middag.
Här snackar vi RIKTIG Söndagsmiddag alltså....där skulle du varit med Pappa!! ;)
Tessas syster Sarah hade lagat mat i flera dagar sa hon....hihihi...
Det blev heltstekt (i ugn) kyckling...stoppad med fyllning, ugnstekta grönsaker och potatis, sås, pumpa, gratinerad vitlök m.m. Till efterrätt fick vi någon slags "mudcake" med nötter i, alltså typ chokladkaka/kladdkaka med nötter.
MUMS!! Vilken smarrig måltid!
Jag och Tessa hade tidigare blivit ivägskickade för att köpa dryck till maten....
Här nere kan man ju köpa alkoholhaltiga drycker lite varstans. Alltså det säljs ju inte endast på ETT ställe som hemma i Sverige. Så jag och Tessa åkte ner till Dan Murphy's....det skulle vi ju inte gjort....jösses säger jag bara!
Det fanns ju HUR mycket som HELST att välja på när det kom till vin. Detta är ju för övrigt ett land där det odlas och tillverkas EN HEL DEL viner..... så i butiken låg de uppradade efter distrikt/staterna....WA (Western Australia), SA (South Australia), VIC (Victoria, den delstat jag bor i)....osv.
Det tog sin lilla tid (mildt uttryckt) innan jag och Tessa hittat något vi tyckte passade...en flaska rött och en flaska vitt. Sen köpte Tessa en flaska champagne också....det var ju hennes födelsedag!! =)

 The champagne!

 Tessa Canham på födelsdagsmiddagen hos hennes föräldrar (det hus som även Tessa och hennes man H.P. bor i för tillfället.)

 Tessas pappa John Canham, född i England.  Tessas mamma Frances Canham också född i England. De flyttade ner hit till Aussie innan Tessa föddes. Hon är den enda i familjen som är född här i Australien.

 Nästan hela familjen samlad för middagen. Tessas andra syster saknas dock. Hon bor i Melbourne. Men från vänster: Tessas man H.P, Tessa, Sarah (Tessas syster) och Frances (Tessas mamma).

En MYCKET trevlig middag var det denna Söndag hemma hos the Canhams! Är verkligen glad och tacksam över att jag lärt känna dessa härliga människor! De är Såååå välkomnande och har verkligen haft dörren öppen för mig och jag känner mig alltid välkommen där. Härligt! =) Det är alltid lika trevligt också att komma hem till dem och BORT från campus litegrann!
Tessa nämnde att hon hade en gitarr på vinden som hon inte använde....och SOM det har kliat i fingrarna på mig sista tiden...har plötsligt börjat sakna min gitarr!! =)
Så....

...VOILA! La guitarra!!

Den saknade dock en sträng...D-strängen.. så i förra veckan åkte jag och Tessa ner till stan så att jag kunde köpa en ny sträng till den och stränga om den. Lycka!! Nu har jag funnit mig en ny vän....

 ...möt Mr. Johnny Tate - the guitar! hihihihihi...
Det var ren och skär lycka att förra Måndagen få sitta och spela....och spela....och spela på min lille vän!!
"....och glada melodier på gitarren fram jag lekt, på min gitarr...ja min gitarr"...eller tja, Tessas gitarr...men det blir lite svårare att sjunga det! =)

"ja min gitarr, en trogen vän
som jag har haft sedan, länge sen
dess spröda ton, är ej bisarr
men det finns glädje, i min gitarr" ....hihihi...

Åh nej....hur hände nu det här??? Plötsligt blev allting så STORT....suck....datorer alltså....

Okej...jag får helt enkelt lägga upp det här inlägget så länge och börja på ett nytt istället....
På återhörande strax!! =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0