En dag på jorden...

...inte i arbetets, skolans eller tvångens tjänst...
Endast en dag i mänsklig skepnad.

Jag skulle....jag borde.....
jag kunde ha.....jag förväntades.....
jag menade.....jag var tvungen....
jag ämnade.....
.....men idag blev det inte så.

Idag lossade tvångens bojor och först med något tvekande steg klev jag ur de tunga kedjorna och tog några vacklande steg ifrån dem. Men ju längre bort från dem jag kom, desto lättare blev mitt sinne.
Tvångens bojor låg kvar där jag lämnade dem idag.
De föll tungt till golvet och lyckades inte jaga mitt lätta sinne som snabbt flydde när friheten blåste vind under dess vingar. 
I den tunga kedja som låg kvar befann sig alla ringarna kättrade i varandra...chanslösa från att kunna inverka....var och en på sitt sätt.
Där fanns ringen med kontroll....ringen med plikt.....
....ringen med ångest..... ringen med måsten.....
....ringen med skyldighet....ringen med skuld.....
....ringen med förväntningar.....ringen med organisation....
....ringen med struktur.....ringen med krav.....
....ringen med beslut....
...alla maktlösa från att kunna rubba ett frigjort sinne.

Idag har jag existerat.....inte påverkat, inverkat, bestämt, planerat eller kontrollerat.
Jag har funnits. Jag har upplevt. Jag har tagit in.
.....en dag på jorden.

Kommentarer
Postat av: Stig & Marita

Hej Lina! Här hemma har vi sommarvärme med nästan 30 grader i solen. En härlig helg med som och ledigt från jobbet. Du och dina små "nallebjörnar". Stig köpte förresten en i Rom, en Ferrarinallebjörn.

Ikväll blir det grill med L o A-C och planering och ev bokning för resa till hösten. Nu är det bara några månader kvar för dig, det kommer att gå bra och fort för du har säkert mycket att läsa nu inför tentorna. Lycka till och jättekramar från Pappa och Marita.

2011-05-08 @ 13:57:51
Postat av: kusebuse

Livin daaa dreammm and rocking it :)

2011-05-08 @ 20:14:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0