Plugg, motion, vitt vin och Västboandan.

Ett glas vin ockuperar ena handen och den andra bläddrar i Västboandan, på övervåningen går tvättmaskin och torktumlare, tidigare under dagen har löprundan och en uppgift i skolan avverkats.
Aaah... så var det lördag kväll!

Ibland infinner sig den där härliga känslan i kropp och själ...ja, ni vet... när alla måsten försvinner och man äntligen får hopp-och-lek-tid! Jag får göra vad jag vill utan att få ångest för att jag egentligen "borde"....
Kanske är detta när ying och yang möts? Balans infinner sig liksom...
När detta händer så njuter jag!!

Tid. Tid och jag är inte alltid kompisar... så därför när jag får ta av mig klockan som allt som oftast sitter kring handleden som en ständig påminnare om att "skynda skynda", "missa inte", "stressa!"...ja, då börjar jag leva på riktigt!
Ja, jag säger då det... jag hade inte haft det minsta lilla problem med att bosätta mig på en liten ö, där solen skiner, vattnet glimrar och hängmattan hänger stadigt mellan två palmträd. Om det skulle bli långtråkigt eller vad jag skulle göra med all tid!?....jag har inte det minsta problem med att fördriva tid. Låt mig få ha en gitarr, en kamera, några böcker och kanske en kall öl också så kan jag stanna där resten av mitt liv. Ljuvligt!

Okej...ja, det låter kanske lite solitärt... men dessa tankar kommer nog oftast till mig när jag känner att tiden liksom inte räcker till...och det händer lite då och då. Men idag. Idag har jag fått en eftermiddag och kväll att göra vad jag vill med. Det kanske inte låter så konstigt för er med tanke på att det är lördag. Då är man väl ledig?
Ja, det kan man tycka.... men för att hänga med i skolarbetet här nere så är jag sysselsatt i stort sett varje dag. På vardagarna är jag hemma ca kl.19.30 (efter att bibblan stängt kl.19.00) och igår (en fredagkväll) satt jag och skrev det sista på en av mina uppgifter till kl.23.00......INTE bra!! Det kan dock ha att göra med att jag tog lite "ledigt" på förmiddagen eftersom Andrew undrade om jag ville hänga med ner till city. Jag tog då tillfället i akt eftersom det var lite saker jag behövde köpa...typ torkställning, schampoo och en fleecetröja (ja, hösten är här!!).
Så okej, där fick jag skylla mig själv.
Men som sagt det är mycket att läsa och göra i skolan, så jag sitter inte sysslolös i alla fall...
Men ikväll har jag valt att ta ledigt...och imorgon också!! hihihihi....bus!

Imorgon är det nämligen "multicultural festival: Viva Victoria!" i Melbourne. Så jag ska ta tåget dit och njuta av musik, sång och dans från olika platser i världen. Härligt!!

Nämen....vad händer nu??
Vem är det som smyger bakom trädet där borta....??
Sitter det någon i den där bilen på parkeringsplatsen? Vad gör de?
Har han militärkläder på sig?? Vad är det han håller ut utanför trädet?
Jösses....en stund blev jag nästan lite nervös nu...jag tänkte att inte har han väl ett gevär!!!!???
...men det var det inte!! För killen smög precis upp utanför fönstret här i "common-area":n och tog ett KORT på mig med sin I-phone!?.... jag trodde först att det var Brady som bor här i huset som skojade med mig...men jag känner inte igen killen..... vem var han?? Och varför tog han kort på mig???
Den vita pick-up bilen körde sedan iväg härifrån med tre killar i.
???
Jag fattar ingenting....
Mycket konstigt ska man vara med om i sina dar....hehehehe...
För nog för att jag är konstig....men inte är jag väl så konstig så att man smyger upp och tar foton på mig för att kunna visa resten av världen: "Kolla vilken konstig varelse jag såg idag!!".... känner mig som de stackars djuren i burarna på zoo helt plötsligt. "Kom och ta kort på världens konstigaste djur!!" hahahaha...

Nä, nu ska denna "apan" ta och sätta på en kopp te och hoppas på att någon ge mig ett kex till....
...eller NEJ "det är förbjudet att mata djuren".....hehehehehe...
Puss på er!

Kommentarer
Postat av: Anna Ödman

Hej goaste Lina!!

Vilket äventyr du är ute på!

Lika duktig i skolan som vanligt, det

är bra. Jag tänker ofta på dig och dina

välskrivna anteckningar. Gud nåde om det

blev det minsta slarvigt då suddade du för

brinnande livet :-)

Fortsätt ha det helt underbart och tack för

att jag får följa din resa!

Puss och kram

2011-03-26 @ 13:25:29
Postat av: Stig & Marita

Hej igen Lina! Allt låter härligt, förresten ingen tar kort på mig. Idag har vi tagit en slappdag och varit i Värnamo på långlördag. Fikat, shoppat, Harrys och strosat omkring. Nu blir det vanliga hemmasysslor som tvätt, och lite städning. I morgon fm kommer Sara hit med kameran för "Skypeningen". Ha de så gott och många kramar. Pappa & Marita

2011-03-26 @ 17:34:08
Postat av: kusebuse

Hehe nu vet du hur Marie kände sig i Stockholm... Det kanske i o f sig är mig det är fel på. Det verkar ju som detta händer alla utan mig ;-)

2011-03-27 @ 19:51:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0