Livet är till för att levas!

Så där ja!!
Då släppte vi loss Lejonet Elsa igen! Härligt!! Hon har längtat efter att få komma lös nu ett tag.... hihi...

Egentligen hade jag tänkt åka till Torquay beach imorgon igen och förhoppningsvis ligga och lapa lite sol på stranden. Men icke. På mindre än en timma hade hela min plan vänts upp-och-ned.
Härligt! Jag behöver lite ostruktur och lite spontanitet i mitt liv! Jag är alldeles för planerad och strukturerad!
Visst det kan vara bra ibland...men de små guldklimparna till ögonblick här i livet är ALDRIG planerade!!!
Så är det! Tänk efter själva... inte kan man väl planera att idag ska världens roligaste sak hända... eller imorgon kommer jag vinna på lotteriet..... eller när jag går ut ikväll kommer jag att träffa en störtskön person....

Nä, precis! Det är det oplanerade som oftaste kan bjuda på de riktiga små skatterna här i livet.
Så därför släppte jag alla planer jag hade ikväll när jag hörde att Maggie och Alison från USA skulle åka till Melbourne imorgon. "Jag följer med!" sa jag! Och så "pang swosh" hade vi bokat ett hostel för en natt i Melbourne fr.o.m imorgon. Nice!
Om jag vet vad som händer sen....?? ....näpp! hihihi...
Förhoppningsvis blir det fint väder...för då blir det beachen först på dagen och sen får vi se. Kanske lite utgång på kvällen om vi känner för det...
Vi är ett helt gäng som ska åka, ca 8 personer. KUL ska det bli!!
Väskan är packad....allt från bikini till högklackat till tandborste till hoodie....
Ja, att skapa förutsättningar för att kunna haka på vad som händer....det måste man väl ändå få göra!?
Eller räknas det som planering det med? hihihihi....

Nåväl...jag tycker att jag har varit duktig idag som gjort klart uppgiften i ett av ämnena till nästa vecka och gjort halva uppgiften i det andra ämnet till nästa vecka...så jag tycker jag förtjänar lite ledigt och lite hopp-och-lek-time! Och på måndag är det Labour Day här nere, så det betyder "röd dag" och allt är stängt. Så då har jag ju hela dagen på mig att plugga om jag så behöver.

Nu....en film och en kopp te, sen blir det bingen så att man är redo för morgondagens äventyr!!
Puss och kram!

Kommentarer
Postat av: Stig & Marita

Hallå Lina! Låter härligt och gott att du fått både hoppet och "livslusten" tillbaka. Hoppas att turen blev lyckad. Allt går ej att planera. Idag planerar jag vi final i melodifestival tillsammans med Christina och Ronny. I morgon kommer Edith med föräldrar en sväng på em. Tur att du inte är i Japan. Fruktansvärda bilder därifrån. Kram & puss

från pappa & Marita.

2011-03-12 @ 16:00:41
Postat av: kusebuse

HOPP OCH LEK!!!!!

2011-03-13 @ 19:05:51
Postat av: Amelie

tummen upp !!

2011-03-15 @ 18:07:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0