En tid av förvirring...

Jösses!!

Ja, vad mer kan jag säga så här efter vecka 1 här på University of Ballarat (UB)!?
Hela denna vecka har varit smockfylld av ny information och genomgångar av alla de fyra kurser som jag nu samtidigt ska läsa här nere under denna terminen. Jag håller nu alla tummar, fingrar, tår och tänder...ja allt jag har för att jag ska klara det här!!
Det kommer att bli tufft, det är jag säker på. Men det verkar faktiskt som att alla kurserna är väldigt bra och intressanta...vissa mer än andra förståss...men ändå.

Har haft en tuff vecka i skolan....för att försöka hänga med och förstå allt...ja ALLT!! Från Aussie-dialekter, till skolsystemet här nere (kursplaner, betygssystem, läroplaner, upplägget av universitetsstudier, skol-sidan Moodle), till hur man får tag på böcker både via bibblan eller om man ska köpa dem, till hur uppgifterna ska utföras som vi blir bedömda på osv osv osv...Som sagt det är mer att sätta sig in i än vad jag hade räknat med.
Detta skapar förvirring i ett litet huvud (tja, eller ganska stort men ekande tomt...hahahaha) som mitt.
Jag som normalt sett brukar vara stressad i uppstarten av EN ny kurs...så förstår ni ju nivån på stressen jag känner nu då...och då är dessutom ALLT på engelska nu också...

Har även varit tufft rent mentalt denna veckan...det ena för väl med sig det andra kan jag tänka mig...
Så jag har känt mig allmänt nere, deppig och haft hemlängtan =(
Men men...
Det gäller att tänka positivt! Och jag vet...jag ska inte klaga för jag har själv valt det.. så jag tar väl till Marks uttryck igen då: "Harden up Princess!!".
Men jag tror det är viktigt att få ur sig vad man känner.... och särskilt när det känns jobbigt!

Och man måste ju uppleva lite tuffa tider för att kunna uppskatta de bättre och roligare tiderna sen eller hur!? =)
Så jag kämpar vidare!
Och redan idag har det känts mycket bättre!!
Efter sista lektionen idag (och för veckan) satte jag mig i bibblan med öronpropparna i (ett mycket bra tips från Lena-Marie!! Tack för det Lenis!!) för att läsa lite....det gick ganska bra faktiskt...men jösses så trött min hjärna var. Satt och nickade...och försökte hålla ögonen öppna. Huvudet kändes som att det skulle explodera....ja, så har det känts varje dag efter skolan denna veckan. Som att det bokstavligen trängs en hel MASSA information där inne som måste smältas liksom...
Men efter en liten trötthetsperiod fick jag ny energi och sen flöt det på rätt bra en stund.

Sen kl.5.00 pm var det dags för ett uppstartsmöte för en ny kör här på universitetet (UB). De har inte haft någon kör här på universitetet tidigare. Så en tjej som heter Melanie... (tror jag hon hette..) har bestämt sig för att starta upp en kör tillsammans med en lärare som heter Julie Heron. Julie har jag som lärare i min kurs "Approaches to Teaching in the Arts"....med andra ord en lärare som är engagerad och gillar alla de olika konstformerna! Härligt!
Så idag var första mötet kring detta och jag var en av deltagarna. Mycket spännande!
Vi blev ett litet gäng som spända och förväntansfulla tog plats i rummet. Melanie var en sprudlande och engagerad liten varelse och Julie la till sina förhoppningar till vad kören ska kunna erbjuda och leda till på sikt.
Mycket roligt och mycket lovande lät det! Så jag är förväntansfull för vad som komma skall.

På måndag är det så dags för den första körövningen på universitetet i UB:s historia. Känn på den! Så spännande och roligt det ska bli!! Jag hoppas på att mina stämband ska hålla så att jag kan fortsätta med det. För efter lite små övningar för att vi skulle få känna på det lite....gick jag ifrån det mötet med ett leende på läpparna och en liten gnutta av återfunnen glädje och hopp i kroppen. Härligt! Precis vad jag behövde för att lyfta mitt humör några snäpp.
Med denna glädje i kroppen strosade jag sen glatt ner de ca 40 min till den närmsta mataffären för att handla lite mat...

Nu är jag nog redo för att ta mig an en hel dag med självstudier imorgon i biblioteket! Imorgon hoppas jag kunna börja skriva på uppgiften som ska vara inne på onsdag! Kom igen nu! Pepp pepp pepp!! Nu fixar jag det här!!
Lite egna mantran för att skapa lite positiv energi....hihihi...

Avslutar här med hopp om en givande studiedag imorgon.
Over and out...and take care all you beautiful people out there!! =)
Kärlek!

Kommentarer
Postat av: Malin Mask Mongo

Everyday got it's share of trouble

But if you worry you make it double.

Don't worry

Be happy

uohuohuohuohuohuohuohuuuuoh Don't worry uouououoh be happy uhuhuhuhou



back at you goergous

2011-03-03 @ 22:17:51
Postat av: Stig & Marita

Go morron eller för dig kväll Lina! Låter jobbigt men vi är säkra på att du klarar detta också. Pressa dig nu inte för hårt bara. Vi pressar oss inte alls just nu. Ligger i sängen och tittar på Vasaloppet. Vi känner oss allmänt lata och tränade.

Kram från oss. Pappa & Marita

2011-03-06 @ 10:03:50
Postat av: Stig & Marita

Jag menar förstås lata och otränade. Marita

2011-03-06 @ 10:06:15
Postat av: Lina

Min kära vän! tänker på dig och vet att du fixar detta, trots lite hemlängtan och uppgivenhet. Det kommer bättre dagar! Och en kör hade ialf fått mitt humör att totalvända! Låter ju askul! :) Du kommer göra succè! Jag följer dig och saknar dig! Skickar styrkekramar till dig att ta för dig av när helst du behöver. Och behöver du höra en välkänd stämma är jag bara ett telefonsamtal bort. Kämpa på nu bönan! :)

Puss o kram!!

2011-03-06 @ 15:32:44
Postat av: MisenFisenGrisen

Go girl ,snart är du inne i läsandet av alla böcker på engelska, så det kommer att gå galant! Men förstår att du blir trött av alla intryck och allt nytt att ha koll på nu i början. Men snart kommer det bli super :)



Tänker på dig här hemma och saknar dig! Skickar lite cyper-styrke-kramar!!!

puss puss

2011-03-06 @ 18:53:36
Postat av: kusebuse

Jag vet inte varför jag heter malin mask mongo här det gör jag mest på Lenas blogg som är i shanghai men jag kanske heter kusebuse där istället. Mysko.... Då har jag något att undersöka här hemma i Sverige...

2011-03-07 @ 16:44:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0