En solig helg



Det är så här livet borde vara allt oftare!

Fick en tankeställare häromdagen.... om vi ponerar (ja, jag ska bli lärare så min uppgift är att bredda er kunskap bl.a. i ordkunskap...hehehe) att vi blir ca 85 år gamla om vi har tur och allt vill oss väl...
Så innebär det att vi endast har 85 somrar, 85 höstar, 85 vintrar och 85 vårar att uppleva!!
Räkna då bort att vi redan har upplevt (i mitt fall då...) 28 somrar, höstar, vårar och vintrar. Då har jag alltså 57 somrar osv kvar. Det gäller att ta vara på varenda en!!
Eller som Maritha visade mig en gång genom att jämföra vår livslinje med ett måttband... Hon tog då fram ett måttband och satte höger tumme vid 85 cm. "Om vi blir så här gamla, och här är vi nu"...i mitt fall då på 28 cm. Då betyder det ju att jag har levt ca en tredjedel av mitt liv redan! Det blev liksom så tydligt när jag fick se det så visuellt men ändå kunde ta på det på något sett...

När jag såg de pigga och underbart ljusa solstrålarna titta in genom min gardin igår på morgonen, bestämde jag mig därför för att ge mig ut i solen!
Nu är det dock så att jag är en människa som är född med alldeles för tunga fötter (realist)....dessa hindrar mig ifrån att flyga iväg upp bland molnen, även om jag allt som oftast svävar iväg i fantasin där jag sitter med ändan kvar på jorden. Uppepå detta är mitt stjärntecken tvilling, vilket innebär att jag tampas med en liten buse som sitter på ena axeln och pratar med mig och en liten ängel som sitter på andra sidan och säger något helt annat.
Så ibland skiner glorian starkt och ibland lyckas den lille rackaren på andra sidan olja in axeln där ängeln sitter och *swosh* så ligger hon där på marken med glorian på sned. Det är en ständig kamp...

Igår och idag försökte jag därför mig på att medla mellan dessa två. Jag tog med mig mina studieböcker ut i solen. Det var väl ändå smart!? Ängeln såg till att jag läste och gjorde mina uppgifter medan rackaren ibland petade undan boken och satte in MP3:n i mina öron istället...
Summan av kardemumman: Det blev en rätt så bra helg med både en del plugg som blev avklarat, samt en liten påbättring av den tidigare svaga brännan. Kanon!

När jag idag satt och läste i en av mina böcker gjorde kusebuse sig plötsligt påmind här nere....
 Tänk att dina tankar och åsikter är så starka att de t.o.m. skriver om dem i Australiensiska böcker!! Det är imponerande!! Men så är du ju Kusebuse också, och då ÄR man imponerande!!

Tro det eller ej....men nu tog mina tankar slut!!! Det händer inte ofta...men någon gång ska vara den första!
Så jag säger därför: Over and out! Good night!

Kommentarer
Postat av: Kusebuse

klart jag finns i australiensiska böcker. Finns förmodligen en hel del av mig i vartenda hörn av världen.



jag är glad över att bli omnämnd två gånger iallafall i ditt inlägg. En gång för mina starka åsikter och en gång på din axel (kuse)buse. Den på andra axeln är väl mer du kussebusse... ;-)



Snart ska vi börja styra upp kusinträff. Kan inte du kolla med Stig och Maritha när vi får låna husrum. Jag har mailat lite med Helen. jag lägger över till dig imorgon när de kunde.



Puss på dig

2011-03-20 @ 19:16:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0