Sista terminen på Lärarutbildningen

Hade ju nästan glömt bort att jag hade en blogg.... =)
Väl hemma i Sverige igen så blev allt så himla intensivt på en och samma gång.
Hann liksom inte med mer än att landa på Sthlm:s flygplats där min kära, underbara kusin mötte mig med världens härligaste skylt där det stod "Kussebusse" =) ....sen var livet hemma i Sverige, igång igen.
Med allt vad det innebär.
Det är ju förståss helt underbart och ljuvligt att man har såna härliga människor runt omkring sig som var så glada att träffa mig igen!! Men jag har liksom inte riktigt hunnit med mig själv bara, sen jag kom hem.
Eftertanke har liksom inte kommit på frågan....
Landade i Sthlm, fest på kvällen, hem till hemorten på Lördagen, grillfest med närmsta familjen hemma, hälsa på Farmor på sjukhuset på Söndagen och på Måndagen började jag jobba.....
...ja som sagt, det var INTENSIVT att komma hem!
Sen sprang sommaren iväg i ilande fart.... jobbade resterande tid av sommaren (ca 6 veckor) med fullt uppbokat på helgerna, och sen fick jag ca tre dagar på mig att flytta tillbaka in i min lght.
Sen började slutvfu:n. 5 veckor i en mellanstadieklass. Ska erkänna att jag till en början tyckte det kändes jättejobbigt! Jag hade inte fått vila ut, landa och få lite andrum....
Men nu har fem veckor gått och idag var sista dagen på min sista vfu period som lärarstudent....
...jösses så vemodigt det kändes på något sätt. Men så är det väl alltid när något är "sista" gången!?
Är dock SÅÅÅÅÅÅ himla glad och stolt över mig själv nu! Vfu:n har gått kanonbra och jag har haft världens bästa handledare! Hon har verkligen förstått mig och lärt känna mig. Hon är en riktig människokännare!
Därför har hon också kunnat utmana mig på precis rätt nivå. I början kändes det jättejobbigt att bli utmanad hela tiden. Men nu i efterhand är jag väldigt glad för att hon har gjort det. För det har verkligen utvecklat mig!
Jag har lärt mig mer på de här fem veckorna än vad jag har gjort på alla mina andra vfu:er tillsammans!!....känns det som i alla fall! =)
I vilket fall.....är glad och nöjd med min vfu. Känner mig så mycket mer redo för att bli lärare nu! För fem veckor sen tvekade jag t.o.m. på om jag ens VILLE bli lärare längre....
Men nu vet jag! Jag VILL och jag SKA bli mellanstadielärare! Jag har hittat rätt nu...ÄNTLIGEN!
Nu håller jag bara alla tummar jag har för att jag ska hitta en sådan tjänst någonstans!
Skönt att äntligen känna att jag har hittat rätt! Började bli osäker på om det skulle kännas lite sådär "halvbra" när man varit ute på vfu. Kändes inte roligt att jag varenda gång efter en avslutad vfu-period kände att det var skönt att komma tillbaka till högskolan. Men nu förstår jag....
...det var ju för att jag inte hade hittat rätt plats för mig ännu. Men som sagt... NU vet jag! =)
Och det känns toppen! Nu som sagt gäller det bara att hitta ett sådant jobb också.....håller alla fingrar och tår jag har för att jag ska hitta det! Det jobbet som passar mig allra bäst och där jag kommer att trivas!
Nåväl.....nu i eftermiddag har jag raskt fått byta glädjen och lyckan jag kände över min lyckade vfu-period, till att istället ta tag i mitt examensarbete.....nu gäller det! Sista rycket på lärarhögskolan.
Inte peppad för examensarbete.... =(
Men nu kör vi. Det är verkligen sista rycket nu. Inte länge kvar innan jag förhoppningsvis kan stå där en dag som examinerad lärare..... =)
Längtar efter den dagen!!!!!!!! =)
Nu blir det nog sängen....för det har varit en INTENSIV vecka, denna sista på vfu:n.
Hihihihi....det är nog mitt liv i ett nötskal....and I don't mind...as long as I get to rest myself every now and then as well! =)
Good night all of you sweethearts!
Sweet dreams! I hope that I will.....dream sweet that is ;)
/Pussar och kramar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0