En helt vanlig Onsdag

Har idag pluggat hela dagen och känner mig för en gångs skull som en duktig student. Och KORS I TAKET...för idag känns det dessutom som att det faktiskt har gått upp några små ljus!! Otroligt skönt!
Så imorgon är det jag och Therese som ska träffas för att titta igenom utkast 3 innan det ska skickas iväg för feedback.
Men jag har inte bara pluggat...har hunnit med en runda på gymmet också =)
Och nu sitter jag och kollar på Rosa Bandet-galan och mina tankar går till alla de kvinnor som är drabbade i vårt avlånga land, direkt eller indirekt. Så självklart har även jag skickat en slant till denna så viktiga sak!
Det är ju fantastiskt att höra hur långt de faktiskt har kommit i denna forskning. Att de räddar 80 % av alla drabbade kvinnor idag är ju toppen! Även om man förstås hoppas att det ska bli ännu bättre!
Till helgen kommer mamma ner och hälsar på mig!! Jippiiiiii!! Ska bli sååååå himla roligt! Har sett fram emot detta jättemycket. Behöver ett litet break från plugget för en helg. Inte tänka plugget utan bara prata om roliga grejer och göra lite vad man känner för med Mamsen. Ååååh så härligt!
Dags att ladda upp batterierna lite så att man har nya krafter att komma med till nästa vecka =)
Sedan har det ju hänt en annan rolig grej i veckan!! =)
Igår ringde rektorn från en skola och ville att jag skulle jobba där, utspritt över en lång tid.....detta eftersom hon visste att jag nu skriver examensarbete. Hon hade hört så fina vitsord om mig sa hon, och hon sa "dina papper ligger på mitt bord". Hon sa även "man vet ju inte vad som kanske kan dyka upp framöver...". Tänk om man kunde få ett jobb där!!! Åååååh så roligt det hade varit!! Även om det kanske hade blivit i lågstadiet, så hade det känts fantastiskt att få börja att jobba i skolan direkt. Vill ju hellre dit än till förskolan. Även om fsk:an skulle ha varit helt okej också förstås! Båda har ju sina fördelar =)
Men mitt drömjobb hade nog ändå varit i en mellanstadieklass!! Där trivs jag kanon!
Men som sagt jag har ju måååååånga år kvar att jobba så var man än får börja jobba, så har kan man ju alltid ha något att jobba emot i så fall. Ett mål liksom. Det är ju aldrig fel!! ;)
Det gäller att se positivt på saker och ting =)
Nähä.....nu ropar visst disken på mig. =)
Pussar!!

Kommentarer
Postat av: kusebuse

KUL!!!! Grattis du får berätta allt till helgen dessutom har inget hänt i mitt liv ;-)

2011-10-30 @ 20:15:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0