Examensarbetes ångest....

Ge mig energi, motivation och styrka att fixa skriva detta examensarbete!!!
Min motivation, energi och ork att skriva examensarbete är just nu nere på noll! Obefintlig!
Jag hittar inte en endaste gnutta motivation och finner ingen mening med det.
Det är då VÄLDIGT svårt att få mig själv till att pusha mig lite extra och att lägga den där lite extra energin på det som egentligen behövs.
Så nu vet jag inte riktigt vart jag ska vända mig för att hitta ny energi. Snacka om att detta arbete suger musten ur en. Jag försöker verkligen att peppa mig med alla möjliga trix. T ex genom att säga till mig "det är bara ca 2 månader kvar nu", "Detta är det sista du gör! Sen är du en färdigutbildad lärare!", "Nästa år får du börja jobba, tjäna pengar och behöver inte läsa en endaste vetenskapslitterär bok på en lååååång tid!!". Tänk att få ta fram en skönlitterär bok och ligga i en hängmatta en solig sommardag och läsa lite förstrött i den i sin egen takt....att få sommarlov RIKTIGT!! Få betald ledighet. Känns inte som att jag har varit ledig sen jag började plugga....3,5 år snart alltså...
Åh vad jag längtar till "andra sidan" av detta examensarbete, när det är FÄRDIGT!!
Det är bara ETT enda moment kvar innan jag kan examineras som lärare.....examensarbetet! Suck!
Så snälla!!! SNÄLLA!!! SNÄLLAAAAA!!! Låt mig hitta kraft och energi att klara även detta sista moment!!!
Låt mig kunna samla ihop mig till en sista kraftansträngning, för om jag klarar av denna mäktiga, respektingivande uppgift så ska jag vara lyckligare än lyckligast!!! Jag lovar att den dagen jag klarar av mitt examensarbete och därmed kan ta examen som lärare, kommer att vara en gigantisk, fantastisk och alldeles underbart lycklig och glad dag som jag kommer att minnas i hela mitt liv! =)
Kom igen nu, jag!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0