En massa roliga förslag....

Vilken rolig dag!
Ja, ibland händer liksom allt på en gång! Och det är de dagarna som lyser upp den där trista, grå vardagen. =)
Fick bekräftat att jag ska få jobba några dagar på min vfu-skola. Superkul!! Fick dessutom bekräftat av min handledare på samma skola att jag ska vara i hennes klass nästa Tisdag! Ååååh så kul det ska bli! STORTRIVS verkligen i den klassen och på mellanstadiet! Åh så jag ska njuta den dagen! =)
Åkte till Bemanningsenheten för att skriva på lite papper och få lite information. Fick då höra: "Ja, du utmärkte ju dig på mötet..."
"OJ!", tänkte jag och blev genast lite nervös....hur hade jag egentligen utmärkt mig?? Var det positivt eller negativt?? Började genast söka i minnet....vad sa jag egentligen på det mötet??? Hjärnan jobbade på högvarv där en stund....
..Innan hon presenterade vad hon och hennes kollega sedan hade funderat kring och pratat om...
..."Du verkade ju vara väldigt intresserad av att arbeta med att föra in mer teknik i förskolan....vi har ju en del förskolor som försöker nischa sig lite åt att föra in mer teknik i förskolan. Du skulle inte vara intresserad av att söka ett sådant jobb?"
"OJ!", tänkte jag igen! Var det DET som de tänkte på....fick ju mig plötsligt att låta som en IT-expert....vilket jag inte direkt vill kalla mig....hihihi...
Men det var ju väldigt roligt att de hade tänkt på mig och försökt passa in mig på "rätt ställe". Bättre att ha utmärkt sig så att de lägger en på minnet, än att inte synas alls! Så jag lovade henne till sist att höra av mig när jag är redo för att börja gå på intervjuer och när jag har funderat igenom vad jag vill och vart jag lutar åt/vart jag vill....
....vilket just nu är väldigt förvirrande för mig själv. Så när jag får klarhet i det, så ska jag meddela alla er andra som vill veta. Promise! ;)
Sen när jag satt här i lägenheten och höll på att slumra till i min "fantastiskt intressanta" litteratur till VTM-kursen (vetenskapslitteratur....ni hör ju själva hur fantastiskt intressant det låter!? hihihi...), så ringde min härliga vän Emsan till mig! Och i vanlig ordning blev det ett LÅNGT och terapeutiskt viktigt samtal! Underbara Emsan!! TACK för alla ljuvliga pratstunder!! Tror och hoppas att de både lättar på ditt och mitt hjärta. Men framför allt så tror jag att vi löser en hel del världsproblem, och hur bra är inte det då!? ;)
Lagom till när vi hade lagt på, så var det dags att bege sig till yogan. Att jag har riktigt börjat längta till och se fram emot denna stund på Tisdagen. Att få komma in i en sal fylld av ljuv lugn musik, tända ljus och en harmonisk atmosfär. Där finns inga krav, inga måsten och världen stängs ute....får liksom stanna kvar där utanför dörren till denna lugna, balancerande och så viktiga plats för återhämtning. Aaaaaaah.... en plats där jag får rymma. Jag får stretcha ut ordentligt, utöka vigheten (ack så behövligt! ;) ) och framför allt sluta ögonen och själv bestämma vilken värld jag vill befinna mig i just då. Det är helt underbart!! Tänk att i tankarna och dagdrömmarna bestämmer jag helt själv hur jag vill att allt ska se ut......ljuvligt! Kan man bli annat än balancerad, välmående och lycklig efter att ha fått vara i en imaginär plats där allting gör en lycklig?
Jag svävade därför hem (som vanligt) på små rosa moln.....mörkret, höstkylan och att komma hem till en tom lägenhet biter inte på mig dessa dagar. =)
Så när jag väl kommit innanför dörren och kollar av telefonen så har jag ett missat samtal.....ojdå! Så populär man var idag då.... =)
Ringer upp. Fick därefter ett MYCKET roligt förslag!! Och låt nu inte fantasin skena iväg.... ;)
Jag blev ombedd att vara toastmadame på en fest som låter riktigt, RIKTIGT rolig!! Helt i min smak.
Såååå kul detta ska bli! Därefter hade jag svårt att fokusera om på min "sååå intressanta" vetenskapslitteratur-bok....av någon konstig anledning... ;) Satte istället igång att spåna på idéer....har nog kommit på ett vinnande koncept....vi får väl se ;)
Så till sist....toppade jag kvällen med en romantisk film.....aaaaah, så var denna dagen komplett!
Att man själv kan sitta, på andra sidan tv-rutan, och fnittra som en liten förälskad tonåring när mannen på tv:n totalt charmar kvinnan i filmen. Rysa till över hans sätt att röra vid henne och till sist djupt sucka när han levererar en sån där fantastisk filmkyss som man bara kan drömma om att det ens skulle kunna hända i verkligheten. Aaaaaah...ljuva romantik! <3
Som pricken över i:et så spelar de Michael Bublé's "Save the last dance for me" och "Home"....suck!
Så nu sitter man här och summerar en härlig dag, samt suktar och lyssnar på Michael Bublé....hur ljuvlig är inte "You don't know me" då??
Nä, nu ska jag ta mig en svängom här i lägenheten sen ska jag göra "la grande finale"....en bakåtböj...som om den går som den brukar när jag är i farten, slutar med att jag trillar baklänges....därav ska jag ställa mig strategiskt framför sängen....inte illa att till ljuva toner, få avsluta min dans med en "body fall" (om nu den danstermen är rätt använd...hihihi..) o på vägen ner i fallet falla i sömn. Jag kommer att sova som en prinsessa inatt.... =) tripp tripp tripp på lätta steg....vi ses bland molnen! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0